onsdag 5. mars 2008

Litt oppdatering....

Så langt har vi tilbrakt dagene hjemme, men nå er planen at Wilma skal se seg litt rundt. I dag skal vi på bytur og vi skal inn om Steinkjer dyreklinikk. Vi skal handle fôr og Wilma skal gjøre seg kjent på klinikken, veies og opp på bordet en tur.
Jeg sover sammen med henne fremdeles. Vi kommer litt sent i seng, skal prøve å forskyve fôringene litt. Hun sover i 22-23 tiden, så det blir ikke mat før 23.30, og det er for sent....mye energi som skal ut etter på. Forrige natt var vi ut på tissetur klokken 03, i natt klokken 04. Det blir tidlig morgen 06.30 må vi opp. Det blir litt lite søvn på meg kjenner jeg:-) Så i dag tok vi oss en formidagsdupp.
Hun har ikke sovet i buret enda, men løper ut og inn i det. Kan også ligge inn i det og gnage på noe.
Jeg går fra henne små øyeblikk flere ganger om dagen. Sørger for at hun er på en sikkert sted og distraherer henne med en leike i motsatt retning. Kommer tilbake etter kort tid og later som ingenting. Dette går veldig greit.
Choco og Wilma går godt i sammen, så lenge det ikke er noe spiselig tilstede. Jeg håper etter hvert at Choco gir seg med voktingen av mat, eller så blir jeg nødt til å stenge henne vekk hver gang noen skal spise, og det går jo i grunn greit.
Det har blitt noen dammer inne, men stort sett blir de fleste ute i snøen. I går kveld var jeg på foreldremøte og den unge matfaren skulle passe Wilma, da ble det litt kaos her. Først hadde hun tisset inne og vandret gjennom dammen, da blir det mange fine forspor.... 
En stund etter på ble det brune fotspor på golvet..... 
I tillegg hadde hun stjålet en smørost fra 
salongbordet, og lå slikket på under sofan. 
Det ble litt vasking da jeg kom hjem. Jeg mistenker 
den unge matfaren for litt for intens tv-titting....
Det gikk jo bra, ingen skade skjedd. 

Nå skal vi ut å måke snø, her er det store mengder!

Wilma var trøtt etter all snømåkinga, så eneste vi gjorde, foruten å kjøpe fôr, var å plassere henne på vekta. Den viste 5,5 kg. Vi skal komme tilbake en dag det er roligere på klinikken og Wilma er uthvilt. Har klippet 2 klør i dag og prøvd børsten.

3 kommentarer:

  1. Hi hi lurer på hvilket tv program den unge matfaren tittet på :-) Så fint å lese at hjemmealenetreningen allerede er i gang og at det går bra.

    Hilsen alle i Ingolfsvei

    SvarSlett
  2. Hei, fint å høre at flere sliter med litt lite nattesøvn ;) I natt husker jeg at jeg lurte på om den valpen på hodeputa var den samme som den jeg var ut med kl 2. Og om jeg hadde husket å lufte alle disse valpene. På morgenkvisten kom jeg til meg selv og husket at vi hadde jo bare èn ;)

    SvarSlett
  3. Heihei!
    Ble en kjapp visit på klinikken, dåkk får kom tebake en dag det e litt roligar, så kan Wilma få ta en spasertur på romman, og kom opp på borde ;) Herlig me så masse snø, Cempi elske å bas i snøen... å håpe at Choco bli me å leike en dag;)

    SvarSlett