fredag 5. juni 2009

Jaktcup post 5

Formen min har vært litt dårlig de siste to ukene, så det har blitt litt lite trening på hundene. Vi har nesten ikke fått trent på post 5 i jaktcupen. Wilma har hatt problem med å huske dummy nr to, som skal hentes til slutt. Sist onsdag møttes gjengen for å gjennomføre post 5 i skikkelig drittvær! Vind, regn og haggelbyger gjorde det litt mindre hyggelig, men stemningen var god blant de som møtte. Første dummy kom inn etter at hun hadde prøvd å avlevere til både kaster og dommer. Denne gangen husket Wilma dummy kastet som nr to! Problemet var bare det at hun tok med seg den tredje dummyen og byttet med nr to! Etter nok en runde med gavmildhet kom dummyen til meg :-) Jeg sendte henne så på den tredje dummyen (som hun hadde lagt i fra seg på markering nr 2, da hun bytta!), jeg brukte fløyta med en gang og den kom rett inn! Da fikk vi spontan applaus fra publikum :-) Dette betyr at jeg kan begynne å bruke fløyta igjen...hun har hatt en tendens til å slippe dummyen og komme inn i full fart uten den, når jeg fløyter. Det viktigste er jo at hun kommer rett inn, og slutter å være så gavmild :-) Dommeren var nok litt snill som gav oss poeng.... Jeg er fornøyd med at hun delvis gikk fot i blautmyra, og at hun ikke ble usikker på kasterne som sto et stykke unna, samt at hun faktisk husket minnesmarkeringa :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar