lørdag 30. august 2008

Opp- og nedturer....

Det er travle tider, nå som jeg er tilbake på jobb. Det meste av fritida går med til hundene og oppfølging av lekser og fotball. Mandagskveldene har gått med til sportreningene, som i helga avsluttes med klubbmesterskap i blodspor. Choco er den morsomste å gå med, for hun syns det er helt topp. Wilma er fremdeles litt usikker på blodlukta. I morgen får vi se om Choco har anlegg for dette.....blir spennende. Hun har fått løpetid, så jeg har unnskyldninga klar:-)
Onsdagene er satt av til å være med på lydighetstreninga, men nå sist onsdag var vi på jaktkveld arrangert av Steinkjer dyreklinikk. Tema var vanlige skader på jakthunder, fôring og valpetrening. Torsdagene går nå med til jaktkurs. Et kurs som ikke passer oss helt, men vi har etter mye frem og tilbake, valgt å kjøre vårt eget løp. Mange hunder, rykk i båndetdressur og times lange økter, er ikke mitt opplegg.....Har vært i kontakt med flere om dette og orker ikke å legge ut om det her i bloggen. Jeg sier bare: takk for all støtte! Wilma har blitt kraftig rammet av "spøkelsesfobi", jeg mistenker at en fortvilet kurskveld utløste en god del av dette. Det finnes nå utrolig mange skumle personer, hun blir skikkelig redd. Dette er ikke noe moro, men vi jobber med å takle situasjonene. Avledning og å hilse på masse, masse mennesker vil forhåpentligvis hjelpe. Hun har i dag vært med på fotballkamp og det gikk veldig greit.

Ellers er stor gladmelding: Choco har skiftet eier! Stamtavla er kommet med mitt navn på:-)

2 kommentarer:

  1. Håper Wilma kommer seg raskt over spøkelsesalderen. Ronja sender mange flatnusser til søsteren sin ;-) Vi gleder oss veldig til vi treffes på Atna. Klem fra R&B

    SvarSlett
  2. Gratulere med flott spordebut med Choco=) Godt jobba ;)

    SvarSlett