mandag 9. mars 2009

"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu..."

I dag gikk turen til Råkvåg i Rissa kommune. Råkvåg er ikke akkurat Verdens navle, men på tur dit kjører jeg via Verrabotn, og der skjønner jeg ikke hvorfor folk bor....Jeg blir fasinert hver gang jeg kjører der, for nede i den dalen er det sannelig ikke mye sol! Men snø har de rikelige mengder av.
Her er jeg på retur fra Sør- til Nord-Trøndelag. Det var en smule høye brøytekanter der.

Innerst i Verrabotn er det bare å ta sats og gi bånn gass opp til Meltingen (13km). Satse på at ingen trailer kommer i mot, for her er ikke veien bred nok... Det tok sin tid å kjøre i dag(nesten 2 og 1/2 time en vei) for på morgenen var det is og på retur var det gjennomslag, men hjem kom jeg denne gangen også:-)

Her var jeg i dag, fikk også omvisning i det nye grisfjøset (bildet er i feil format).

1 kommentar:

  1. jeg har faktisk vært på sommerferie i Råkvåg. Eller Vågen, som de sier.. hehe. der var samvirket åpent bare til kl ett på lørdager, var så vidt vi rakk å sykle for å kjøpe oss lørdagsgodt på morran :P

    SvarSlett