tirsdag 13. mai 2008

Flatmesterskapet

Familiebilde.......
Var sliten i går, så det ble ikke skrevet mye...her kommer teksten.

Lørdag morgen ble bilen pakket og gjort klar for tur til Haslemoen. Først skulle Sindre og Choco plasseres på bondegårdsferie, så satte Wilma og jeg nesa sørover. Wilma sovnet i bilen før vi kjørte og det var stille helt til vi stoppet på Berkåk (ca 3 timer). Der stakk vi innom Kristin, som var på jobb på Mjuklia. Vi tobente spiste lunsj i sola. Da turen gikk videre, var jeg forberedt på bråk i bilen, men den gang ei! Wilma var faktisk stille i bilen hele tur - retur Haslemoen, 14 timer til sammen! Neste stopp var mellom Alvdal og Koppang et sted. Da vi passerte Atna, merket jeg meg hvor campingen ligger, for dit skal vi nemlig på unghundsamling i oktober. I Elverum var det planer om litt handling av mat og diverse, men fjerne meg hadde ikke fått med meg at butikkene stengte tidlig..... Wilma hadde værtfall mat og det var det viktigste. Vi kom fram i 18-tiden, og etter litt leting fant jeg Ann Cathrin og fikk rigget oss til i Lykkejeger-gjengen. Der vanket det både trivelig selskap, mat og drikke. En stor takk til resten av gjengen! Moro å endelig treffe de man har hatt litt kontakt med hittil i valpeperioden. Det ble tidlig kveld i hele leiren og det ble ok med søvn på oss, selv om det ble litt kaldt ut på natta.

I 7-tiden var vi oppe og begynte å gjøre oss klar til utstilling. Vi hadde oppmøtetid kl 9, og fant oss en bra plass ved ringen. Første mann inn var Rambo med innleid handler, Kirsti Ekstrøm , og det gikk bra! Han ble nr 2 i sin klasse. Så var det jentenes tur....ble mye hopp og sprett på Wilma i ringen. Jeg hadde alt for dårlige godbiter og Wilma ville helst ligge i buret å sove. Vanskelig for dommeren å bedømme en slik sprettball. Men runden vår i ringen roet Randis nerver, godt at vi var til nytte:-) Tok med en kjøttbolle da vi alle skulle inn på nytt, og da fikk vi en bra avslutning værtfall, ingen hopp og sprett. Vi gikk ut en etter en til Linda og Phoebe sto igjen, og de ble stående som nr 2!!

Etterpå sloknet Wilma i buret, og vi satt å så på Caline, bestemor Jolie og pappa Zomby. I alt var det ca 100 flat å se på. Jeg er nok fremdeles mer inne i dalmatinerens ekstriør, enklere med kropp der pelsen en kort og det er tegninger på:-) Men jeg lærer vel etter hvert....
Før vi skulle dra ble det tatt familebilde, gleder meg til å se resultatet. Turen gikk så til Berkåk og Rennebu for overnatting hos Kristin. Der fikk Wilma hilse på Sheba og sett på sauer og hester. Det er jo først nå at dyra er sluppet på beite, så de var veldig skumle ved første møte.
Vi var både slitne og fornøyde da vi kom hjem i 15-tiden :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar