søndag 2. mars 2008

Det sorte gullet har kommet hjem:-)

Da er ventetiden over; Wilma er i hus!
Fredag ettermiddag kjørte Nina og jeg til Rennebu, der overnattet vi hos Kristin. Koselig å se Sheba med valper:-) For noen herlige nøster, fasinerende å sitte og studere dem.
Lørdag kjørte vi videre i retning Asker. Jeg var veldig spent på å kjøre gjennom Oslo, men Nina kjørte oss fint igjennom. Jeg lærte også at navigasjonsutstyr er en snedig ting, for litt over klokka fem stoppet vi uten for Ingolfsvei 1. Der ble vi tatt i mot av trivelige to- og firebente. Det var liv i leiren kan en si. (Det er det her også nå, får skrive mer siden....sitter her med en klump i halsen, for Wilma er allerede godtatt av Choco)

Fortsettelse: Wilma fikk leke med mamma Luna (eller omvendt...), før vi startet på turen nordover. Hun var ikke helt fornøyd de første minuttene, men roet seg raskt og sovnet. Hun lå i fanget fram til Lillehammer, der vi skulle overnatte. Vi fant greit fram til campingen og hytta vi skulle sove i. Den var lita og enkel med en super luftebalkong med grind! Tror Wilma sov mer enn meg den natta.

Søndag pakket vi oss ut og dro i 9-tida. Wilma var sliten da vi startet kjøreturen, så da tok vi i bruk buret. Det tok 10 minutter, så sov hun. Det ble flere stopp oppover, og byttet litt på bur og fang. På Berkåk var vi inn om Mjuklia og forstyrret Kristin på jobb. Tror ikke at hun hadde noe i mot det....

Klokka 16 var vi hjemme. Nina passet Wilma mens jeg kjørte og hente de andre to. TUSEN TAKK FOR TUREN OG HJELPA NINA!
Sindre og Wilma fant tonen med en gang, som forventet. Hundene hadde først litt kontakt gjennom grinda. Litt murring fra Choco, men etter 1-2 timer sto hun i lekebue på den andre siden og jespet og la seg ned, når Wilma turte å gå bort. Da åpnet jeg grinda og alt var ok. Moro å se hvor forsiktig og rolig Choco er. Mat og tyggebein holder vi unna, for da blir Choco bøs. Men den lille trekker seg jo bare unna. Stolen til Choco får hun ikke røre, men det er jo bare rett og rimelig. Biabed'n lånes bort, samt en trådknute som Choco fikk som valp. De har drakamp med den:-) Jeg må "tvinge" Wilma til å sove, for det har hun ikke tid til. For ei herlig frøken!

2 kommentarer:

  1. Så godt å lese at Wilma er godtatt av husets dronning. Dette lover godt. Gi Wilma en god klem fra alle i Ingolfsvei 1.

    SvarSlett
  2. Så bra at møtet mellom Wilma og Choco gikk fint! Gleder meg til å følge med i bloggen deres fremover :)

    SvarSlett