fredag 23. mai 2008

Uka som har gått....

Sist søndag var jeg og Wilma tilskuere på lydighetstrening. Nina og Cempi trener mot bronsjemerket, og jeg var fotograf under treninga. Se bilder i Ninas blogg.
Jeg ble inspirert og har trent litt på stuegulvet med Choco, en svært krevende utfordring for oss er stå under marsj. Klarer å "parkere" henne kort, kort tid og med fysisk stopp. Det virker som hun kanskje begynner å skjønne det:-) To minuttet enkeltdekk er ganske langt fram enda, men hun er skikkelig gira på godis'n jeg har, så utrolig hva vi får til:-)
Wilma har trent mye på å plassere seg på plass/utgangsposisjon, og da bruker vi diverse "vegger" til hjelp. Choco er veldig flink til å sette seg på skrå, så det skal jeg prøve å unngå med Wilma.

Mandag var vi på sportrening igjen. Jeg la spor til en golden, som gikk sporet kjempebra. Det var jeg egentlig mest spent på, jeg var redd sporlegginga mi skulle ødelegge for hunden:-)
Vi la sporet til Choco på ei skikkelig bløt myr, og den hunden stopper ikke å imponere meg på blodsporet! Hun var kjempeflink!! Vi må gå prøver etter hvert. Wilma var litt usikker på sporet denne gangen, men hun fant skanken og ble som vanlig svært kry:-) Hun er aldri så bratt i nakken ellers.

I kveld har vi vært i Volhaugen og gått tur, endelig er været bedre. Wilma tok sine første svømmetak.

I morgen starter jaktkurset.......

1 kommentar:

  1. Her går det unna. Morsomt at dere er så aktive!

    Ann Cathrin

    SvarSlett